სილაბუსი


ს ი ლ ა ბ უ ს ი
სასწავლო კურსის სახელწოდება
ისტორია
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა
კვირაში 2 სთ; თვეში 8 სთ; სემესტრში 30 სთ. ისწავლება 30 სასწავლო კვირა.
წელიწადში 60 სთ;
სასწავლო კურსის სტატუსი
საშუალო საფეხური XII კლასი
მასწავლებელი
მაია ნინიკაშვილი
სასწავლო კურსის გავლის წინაპირობა
·       ისტორიის შესწავლა მოსწავლეს  უნდა დაეხმაროს სამყაროს ერთ მთლიანობად აღქმაში და  მიმდინარე პროცესებში საქართველოს ადგილის განსაზღვრაში.
·      ხელი შეუწყოს მოსწავლის პატრიოტ და პასუხისმგებლობის მქონე მოქალაქედ ჩამოყალიბებას.
·      ხელი შეუწყოს მის თავისუფალ პიროვნებად და საზოგადოების სრულფასოვან წევრად ჩამოყალიბებას.
·      დაეხმაროს მოსწავლეს ჰუმანური მსოფლმხედველობის ჩამოყალიბებაში.
·      გამოუმუშავოთ მათ მტკიცე ნებისყოფა, განუვითაროს საგანგებო სიტუაციებში შეუცდომლად და უსაფრთხოდ მოქმედების უნარი, რათა მათ შეეძლონ ურთიერთდახმარება, საკუთარი და გვერდით მყოფის სიცოცხლის გადარჩენა სხვადასხვა სახის საგანგებო ვითარებაში.
სასწავლო კურსის მიზანი
გარემო და ეკონომიკა
სახელმწიფო მმართველობა და პოლიტიკა
ადამიანი და
საზოგადოება
კულტურა და რელიგია
ისტ. XII.1. მოსწავლეს შეუძლია
  XIX  და  XX საუკუნეებში მსოფლიოსა და საქართველოში მომხდარი  მნიშვნელოვანეკონომიკურცვლილებების ანალიზი.

ისტ. XII. 2. მოსწავლეს შეუძლია
 ეკონომიკის განვითარებისათვის    რესურსების მნიშვნელობის ანალიზი.
ისტ. XII.3. მოსწავლეს შეუძლია   XIX  და XX საუკუნეებში მმართველობით სტრუქტურებში მომხდარცვლილებების ანალიზი.

ისტ. XII.4. მოსწავლეს შეუძლია პოლიტიკური ისტორიის საკითხების    კვლევა. მსოფლიო ისტორიულ პროცესში საქართველოს ადგილის განსაზღვრა.
ისტ. XII.5. მოსწავლეს შეუძლია   XIX  და XX საუკუნეებში  სოციალური სტრუქ­ტურების ურთიერთ­მიმართების კვლევა.


ისტ. XII.6.  მოსწავლეს შეუძლია  მსჯელობა საზოგადოების ცნობიერებაზე ახალი და უახლესი ისტორიის პერიოდში ჩამოყალიბებული სოციალური სტრუქტურების გავლენის შესახებ.
ისტ. XII.7. მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა  რელიგიის მნიშვნელობაზე ნ XIX  და XX სს. -ში მისი მსოფლიოსა და საქართველოზე მისი გავლენის შეფასება.

ისტ. XII.8. მოსწავლეს შეუძლია  სხვადასხვა კულტურების ურთიერთების კვლევა.
სასწავლო კურსის შინაარსი

სასწავლო კურსის ფორმატი
ჩატარებული გაკვეთილების ტიპები: ინტერაქტიური, ინტეგრირებული, შემაჯამებელი და საპრეზენტაციო.
გაკვეთილის სქემა სამფაზიან მოდელზეა ორიენტირებული: გამოწვევა, წვდომა, რეფლექსია.
შემაჯამებელი გაკვეთილი: ტესტი;
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგი:
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           ირჩევს ერთ-ერთ სახელმწიფოს და აანალიზებს რომელიმე ეპოქაში მისი გაერთიანების ან დაშლის განმაპირობებელ საგარეო და საშინაო ფაქტორებს (გერმანია, იტალია);
·           ირჩევს მსოფლიოში განვითარებულ ერთ-ერთ მნიშვნელოვან ისტორიულ მოვლენას და წერს თემას, თუ რა გავლენა მოახდინა მან საქართველოზე;
·           თანაკლასელების ჯგუფთან ერთად ირჩევს პოლიტიკურ მოღვაწეს და მსჯელობს მის მიერ არჩეული საგარეო თუ საშინაო პოლიტიკური კურსის შედეგებზე (მაგ.:  უინსტონ ჩერჩილი, ოტო-ფონ ბისმარკი);
·           ირჩევს  სხვადასხვა ქვეყნის (რეგონის) ორი მოღვაწის პოლიტიკურ იდეებს, ადარებს მათ და მსჯელობს, თუ რა გავლენა იქონია თითოეულმა მათგანმა  მსოფლიოს ან რეგიონის პოლიტიკურ განვითარებაზე; 
·           გამოყოფს თანამედროვე საქართველოს სახელმწიფო ინტერესებს და მსჯელობს უახლოესი პერიოდის ქართველი პოლიტიკური მოღვაწეების მიერ გადადგმული პოლიტიკური ნაბიჯების შესახებ;
·           სიმულაციური თამაშის დროს წარმოაჩენს გლობალიზაციის მომხრეებისდა ანტიგლობალისტების პოზიციას საქართველოს  პოლიტიკურ გაძლიერებასთან დაკავშირებით;
·           ჯგუფური დისკუსიისას მსჯელობს სეპარატიზმის შესახებ საქართველოსა და მსოფლიოში და თანაკლასელეთან ერთად ქმნის ამ პრობლემის გადაჭრის საკუთარ მოდელს.
სასწავლო კურსის შეფასება
სემესტრის მანძილზე მოსწავლეები ფასდებიან 3 კომპონენტში:
  1. საშინაო დავალება
  2. საკლასო დავალება
  3. შემაჯამებელი დავალება
სამივე კომპონენტის ხვედრითი წილი თანაბარია. გამოყენებულია განმავითარებელი შეფასება მიმდინარე და შემაჯამებელ ფორმატებში, შეფასების მეთოდების გამოყენებით და  პრინციპების დაცვით.
სემესტრების ბოლოსა და წლის ბოლოს შეფასება მოხდება  10 ბალიანი სისტემით
შემაჯამებელი დავალებების რ-ბა სტანდარტის მოთხოვნების მინიმუმის გათვალისწინებით
წელიწადში 2  შემაჯამებელი დავალება.
გამოყენებული ლიტერატურა
  • არჩეული გრიფირებული სახელმძღვანელო: უახლესი ისტორია;
           ავტორები:გ. აბდალაძე; ბ.კუპატაძე;ნ.კვიტაიშვილი;  
           გამომცემლობა:,,საქართველოს მაცნე“
  • საგნობრივი სტანდარტი.
  • თვალსაჩინოება და რესურსები: წიგნი, რვეული, ფერადი და თეთრი ქაღალდები, კალამი, ფანქარი (ფერადი, შავი), საშლელი,  მარკერი, პლაკატები, მოძრავი ანბანი, რუკები, კონტურები
  • ტექნიკური საშუალებები: ბუკი.
  • ინტერნეტ საიტები: www.google.ge , www.istoria.ge  www.istoria.com.
  • ადამიანური რესურსები: საგნობრივი კათედრები.



ს ი ლ ა ბ უ ს ი

სასწავლო კურსის სახელწოდება
ისტორია
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა
საათების რაოდენობა: კვირაში 3 სთ; თვეში 12 სთ; სემესტრში 54 სთ
ისწავლება 36 სასწავლო კვირა, 108 საგაკვეთილო საათი
სასწავლო კურსის სტატუსი
საშუალო  საფეხური  XI კლასი
მასწავლებელი
მაია ნინიკაშვილი
სასწავლო კურსის გავლის წინაპირობა
სასწავლო კურსის მიზანი
გარემო და ეკონომიკა
სახელმწიფო მმართველობა და პოლიტიკა
ადამიანი და საზოგადოება
რელიგია და კულტურა
ისტ.XI.1.  მოსწავლეს შეუძლია    მსოფლიო ისტო­რიულ პროცესებში ეკონომიკური ფაქტორის მნიშ­ვნელობაზე მსჯელობა.
ისტ.XI.2.    მოსწავლეს შეუძლია    რე­სურ­სებისდა ეკონო­მიკის ურთიერთ­გავლენის ანალიზი.
 ისტ.XI.3.    მოსწავლეს შეუძლია  სახელმწიფოს  რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი.
  ისტ. XI .4.  მოსწავლეს შეუძლია  მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებსა და დროში ცვლებადოს ანალიზი.
ისტ. XI.5. მოსწავლეს შეუძლია   საქართვე­ლოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების ვლ.
ისტ.XI.6. მოსწავლეს შეუძლია   სოციალური სტრუქ­ტურების ურთიერთ­მიმართებებს კვლევა.
ისტ.XI.7.  მოსწავლეს შეუძლია  ამა თუ იმ ქვეყნის მატერია­ლურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენს ანალიზი.
 ისტ.XI.8. მოსწავლეს შეუძლია   სხვადასხვა კულტურების ურ­თიერთზეგავლენსაკითხების კვლევა.
სასწავლო კურსის შინაარსი


სასწავლო კურსის ფორმატი
ჩატარებული გაკვეთილების ტიპები: ინტერაქტიური, ინტეგრირებული, შემაჯამებელი და საპრეზენტაციო.
გაკვეთილის სქემა სამფაზიან მოდელზეა ორიენტირებული: გამოწვევა, წვდომა, რეფლექსია.
შემაჯამებელი გაკვეთილი: ტესტი;
საპრეზენტაციო გაკვეთილი: ისტ-ის გამოყენებით, ვერბალური და არავერბალური პრეზენტაციები (გრაფიკული, ფერწერული და სხვა მასალათა ვიზუალიზაცია).
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგი:
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
·           მსჯელობს სახელმწიფოს მახასიათებლების შესახებ;
·           ტიპოლოგიურად აჯგუფებს სხვადასხვა  ეპოქის სახელმწიფოებს, ადარებს მათ ერთმანეთს;
·           მსჯელობს თუ რა იწვევს სახელმწიფო მმართველობით სტრუქტურებში ცვლილებების აუცილებლობას;
·           გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებას, თუ რატომ იყო მმართველობის ესა თუ ის  ფორმა დამახასიათებელი ამა თუ იმ ეპოქისთვის;
·           ადარებს საქართველოში სხვადასხვა პერიოდში არსებულ მმართველობით სტრუქტურებს სხვადასხვა ქვეყანაში თანადროულ მმართველობით სტრუქტურებთან;
სასწავლო კურსის შეფასება
სემესტრის მანძილზე მოსწავლეები ფასდებიან 3 კომპონენტში:
  1. საშინაო დავალება
  2. საკლასო დავალება
  3. შემაჯამებელი დავალება
სამივე კომპონენტის ხვედრითი წილი თანაბარია. გამოყენებულია განმავითარებელი შეფასება მიმდინარე და შემაჯამებელ ფორმატებში, შეფასების მეთოდების გამოყენებით და  პრინციპების დაცვით.
სემესტრების ბოლოსა და წლის ბოლოს შეფასება მოხდება 10 ბალიანი სისტემით;
შემაჯამებელი დავალებების რ-ბა სტანდარტის მოთხოვნების მინიმუმის გათვალისწინებით
წელიწადში 5 შემაჯამებელი დავალება.
გამოყენებული ლიტერატურა
  • არჩეული გრიფირებული სახელმძღვანელო: ისტორია;
       ავტორები: გიორგი სანიკიძე, რევაზ გაჩეჩილაძე, ლევან გორდეზიანი, ნინო კიღურაძე, ზვიად მიმინოშვილი


გარემო და ეკონომიკა
სახელმწიფო მმართველობა და პოლიტიკა
ადამიანი და საზოგადოება
რელიგია და კულტურა
 ისტ.XI.3.    მოსწავლეს შეუძლია  სახელმწიფოს  რაობისა და მნიშვნელობის ანალიზი.
  ისტ. XI .4.  მოსწავლეს შეუძლია  მმართველობითი სტრუქტურების ჩამოყალიბებსა და დროში ცვლებადოს ანალიზი.
ისტ. XI.5. მოსწავლეს შეუძლია   საქართვე­ლოსა და მსოფლიოში საშინაო და საგარეო პოლიტიკის საკვანძო საკითხების ვლ.
ისტ.XI.6. მოსწავლეს შეუძლია   სოციალური სტრუქ­ტურების ურთიერთ­მიმართებებს კვლევა.
ისტ.XI.7.  მოსწავლეს შეუძლია  ამა თუ იმ ქვეყნის მატერია­ლურ და სულიერ კულტურაზე რელიგიის გავლენს ანალიზი.
 ისტ.XI.8. მოსწავლეს შეუძლია   სხვადასხვა კულტურების ურ­თიერთზეგავლენსაკითხების კვლევა.

თვალსაჩინოება და რესურსები: წიგნი, რვეული, ფერადი და თეთრი ქაღალდები, კალამი, ფანქარი (ფერადი, შავი), საშლელი, რუკები, კონტურები, მარკერი, პლაკატები,
  • ინტერნეტ საიტები: www.google.ge , .
  • ადამიანური რესურსები: საგნობრივი კათედრები.



ს ი ლ ა ბ უ ს ი
სასწავლო კურსის სახელწოდება
ისტორია
სასწავლო კურსის ხანგრძლივობა
საათების რაოდენობა: კვირაში 3 სთ; თვეში 12 სთ; სემესტრში 54 სთ
ისწავლება 36 სასწავლო კვირა, 108 საგაკვეთილო საათი
სასწავლო კურსის სტატუსი
საბაზო საფეხური –VII კლასი
მასწავლებელი
მაია ნინიკაშვილი
სასწავლო კურსის მიზანი
დრო და სივრცე
სახელმწიფო მმართველობა და პოლიტიკა
გარემო და ეკონომიკა
ადამიანი და საზოგადოება
კულტურა და რელიგია
ისტ.VII.1. მოსწავლეს შეუძლია დააკავშიროს   ფაქტები და მოვლენები შესაბამის ისტორიულ ეპოქებთან.
ისტ.VII.3. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს და შეადაროს ერთმანეთს სხვადასხვა ისტორიულ ეპოქაში არსებული სახელმწიფოს მმართველობის ფორმები.
ისტ.VII.5. მოსწავლეს შეუძლია  ახსნას, თუ რა გავლენას ახდენს ბუნებრივი პირობები დასახლების ტიპებზე, საზოგადოების ტრადიციებსა და მეურნეობის განვითარებაზე.
ისტ.VII.7. მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს და  ერთმანეთს შეადაროს სხვადასხვა სოციალური ფენის  სტრუქტურა და მათი წარმომადგენლები.
ისტ.VII.9. მოსწავლეს შეუძლია გაიაზროს რელიგიის მნიშვნელობა  საზოგადოების ცხოვრებასა და მსოფლიო ისტორიულ პროცესებში.
ისტ.VII. 2. მოსწავლეს შეუძლია განსაზღვროს სხვადასხვა ქვეყნის, ისტორიულ-ეთნოგრაფიული მხარისა და  გეოგრაფიული ობიექტის მდებარეობა რუკაზე.
ისტ.  VII 4.  მოსწავლეს შეუძლია იმსჯელოს პოლიტიკური მოღვაწის მნიშვნელობაზე ქვეყნის ისტორიაში.
ისტ.VII.6. მოსწავლეს შეუძლია მსოფლიო ისტორიულ პროცესებზე მსჯელობისას ეკონომიკური ფაქტორის მნიშვნელობის გააზრება.
ისტ.VII.8. მოსწავლეს შეუძლია სხვადასხვა წესი, ნორმა, კანონი და ტრადიცია  განასხვავოს ამა
თუ იმ ისტორიული ეპოქისადმი მათი კუთვნილების მიხედვით.
ისტ.VII.10.  მოსწავლეს შეუძლია მსჯელობა კულტურის შემადგენელ ნაწილებზე.
სასწავლო კურსის შინაარსი
სასწავლო კურსის ფორმატი
ჩატარებული გაკვეთილების ტიპები: ინტერაქტიური, ინტეგრირებული, შემაჯამებელი და საპრეზენტაციო.
გაკვეთილის სქემა სამფაზიან მოდელზეა ორიენტირებული: გამოწვევა, წვდომა, რეფლექსია.
შემაჯამებელი გაკვეთილი: ტესტი ;
საპრეზენტაციო გაკვეთილი: ისტ-ის გამოყენებით, ვერბალური და არავერბალური პრეზენტაციები (გრაფიკული, ფერწერული და სხვა მასალათა ვიზუალიზაცია).
წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგი:
 შედეგი თვალსაჩინოა თუ მოსწავლე :
·         შესაბამისი ეპოქის ისტორიულ რუკაზე შემოხაზავს ცალკეული სახელმწიფოების   საზღვრებს და აჩვენებს მათ უმნიშვნელოვანეს კულტურულ-პოლიტიკურ ცენტრებს;
·         იყენებს პოლიტიკურ რუკას და განმარტავს პირობით ნიშნებს, რომლებითაც ხდება ტერიტორიებისა და პოლიტიკურ-კულტურული ცენტრების აღნიშვნ;
·         რუკის დახმარებით მსჯელობს მსოფლიო ისტორიის ძირითად  მოვლენებზე;
  • სხვადასხვა ისტორიული ეპოქის მაგალითებზე დაყრდნობით ახასიათებს სახელმწიფოს მმართველობის ფორმებს;
  • ადარებს სახელმწიფო მმართველობის სხვადასხვა ფორმს ერთ ეპოქაში და მსჯელობს მათ დადებითსა და უარყოფით მხარეებზე.

  • ცხრილის საშუალებით აჯგუფებს ორი რადიკალურად განსხვავებული პოლიტიკური მოღვაწის მოტივაციასდა მიზნებს;
  • ადარებს ორ წყაროს, რომლებიც განსხვავებულად აფასებენ ერთი და იმავე ისტორიული პიროვნების მოღვაწეობას. გამოთქვამს საკუთარ მოსაზრებას ამ განსხვავბული ინტერპრეტაციის მიზეზებთან დაკავშირებით;  
·        წყაროებისა და ლიტერატურის მოშველიებით მოიძიებს ინფორმაციას ამა თუ იმ ქვეყნის მცხოვრებთა ყოფსა და ტრადიციების შესახებ, ადარებს  მათ ერთმანეთს;
·         რუკაზე უჩვენებს მისთვის ცნობილი რელიგიების წარმოშობის ადგილებს, გავრცელების დღევანდელ არეალებს და ჩამოთვლის მათთან დაკავშირებულ მნიშვნელოვან საკულტო ძეგლებს, სიმბოლოებსა და ტრადიციებს;
  • რომელიმე ქვეყნის რელიგიისა და კულტურის შესახებ მოპოვებული ინფორმაციის საფუძველზე მსჯელობს, თუ როგორ დაეხმარებოდა ეს ინფორმაცია ამ ქვეყანაში მოგზაურობის დროს.

10.
სასწავლო კურსის შეფასება
სემესტრის მანძილზე მოსწავლეები ფასდებიან 3 კომპონენტში:
  1. საშინაო დავალება
  2. საკლასო დავალება
  3. შემაჯამებელი დავალება
სამივე კომპონენტის ხვედრითი წილი თანაბარია. გამოყენებულია განმავითარებელი შეფასება მიმდინარე და შემაჯამებელ ფორმატებში, შეფასების მეთოდების გამოყენებით და  პრინციპების დაცვით.
სემესტრების ბოლოსა და წლის ბოლოს შეფასება მოხდება10 ბალიანი სისტემით.
შემაჯამებელი დავალებების რ-ბა სტანდარტის მოთხოვნები
ს მინიმუმის გათვალისწინებით
წელიწადში 5 შემაჯამებელი დავალება
გამოყენებული ლიტერატურა
  • არჩეული გრიფირებული სახელმძღვანელო: ,,ისტორია“  ავტორები :ჯაბა სამუშია და ბონდო კუპატაძე.გამომცემლობა ,,თბილისი 2009“

  • თვალსაჩინოება და რესურსები: წიგნი, რვეული, ათეთრი ქაღალდები, კალამი, ფანქარი (ფერადი, შავი), საშლელი,  მარკერი, პლაკატები, რუკები, კონტურები და სხვადასხვა საგნები. გასვლები მუზეუმებში, გამოფენებზე;
  • ინტერნეტ საიტები: www.google.ge , www.istoria.ge  www.istoria.com                      ადამიანური რესურსები: საგნობრივი კათედრები.  

No comments:

Post a Comment